Unified Contact Center Express and Unified IP IVR Deployment (UCCXD)

 

Who should attend

  • Channel Partner/Reseller
  • Customer
  • Employee

Certifications

This course is part of the following Certifications:

Prerequisites

It is recommended, but not required, that students have basic knowledge of:

  • Internetworking Fundamentals
  • Basic IP Telephony Concepts
  • Cisco Unified Communications Manager
  • Cisco IP Phones
  • Cisco IP Communicator
  • Contact Center Operations

Course Objectives

Upon completion of the course, you will be able to:

  • Provide a comprehensive overview of the Cisco Unified Contact Center Express product suite•
  • Provide a complete description of the Cisco Unified CCX installation process, the configuration required with an overview of most common configuration web pages, and describe the call flow processes needed to establish a call on Cisco Unified CCX
  • Describe the Cisco Unified CCX script editor, how it is installed and how to implement common IVR scripting techniques
  • Provide a comprehensive view of Cisco Unified CCX ACD operations to include basic contact center build-up, scripting, agent and supervisor desktop configurations, advanced scripting topics, and reporting
  • Describe how to install, configure and use features found in Cisco Unified CCX Premium such as, Outbound Dialer, Agent Email, Agent Web Chat, and Automatic Speech Recognition (ASR) and Text-to-Speech (TTS)
  • Understand how to maintain and monitor a Cisco Unified CCX system

Course Content

This course, Deploying Cisco Unified Contact Center Express (UCCXD) v6.0, provides you with hands-on experience and knowledge of tasks typically performed during contact center deployment. This includes the deployment of Cisco Unified Contact Center Express (CCX) and Cisco Unified IP Interactive Voice Response (IVR) as contact center solutions. Tasks include planning, installation and configuration, scripting, and troubleshooting.

  • Module 1: Cisco Unified CCX Product Overview
  • Module 2: Cisco Unified CCX Installation and Configuration
  • Module 3: Cisco Unified CCX Scripting
  • Module 4: Cisco Unified CCX ACD Operations
  • Module 5: Cisco Unified CCX Premium Functions
  • Module 6: Cisco Unified CCX Maintenance

Prijs & Delivery methods

Online training

Duur
5 dagen

Prijs
  • 3.495,– €
  • Cisco Learning Credits: 46
Klassikale training

Duur
5 dagen

Prijs
  • Nederland: 3.495,– €
  • België: 3.495,– €
  • Cisco Learning Credits: 46

Beschikbare data

Trainingen gemarkeerd met het gele vinkje vinden gegarandeerd plaats op het moment dat er zich nog 1 deelnemer inschrijft voor de desbetreffende training.
Instructor-led Online Training:   Dit is een Instructor-Led Online (ILO) training: een online training verzorgd door een trainer.
Dit is een FLEX-training: een training die zowel klassikaal als online gevolgd kan worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.

Engels

Tijdzone: Midden-Europese Tijd (MET)   ±1 uur

Online training Tijdzone: Greenwich Mean Time (GMT)
Online training Tijdzone: British Summer Time (BST)
Online training Dit is een FLEX-training. Tijdzone: Oost-Europese Zomertijd (OEZT)
Online training Dit is een FLEX-training. Tijdzone: Oost-Europese Tijd (OET)

2 uur tijdsverschil

Online training Dit is een FLEX-training. Tijdzone: Gulf Standard Time (GST)

3 uur tijdsverschil

Online training Dit is een FLEX-training. Tijdzone: Gulf Standard Time (GST)
Trainingen gemarkeerd met het gele vinkje vinden gegarandeerd plaats op het moment dat er zich nog 1 deelnemer inschrijft voor de desbetreffende training.
Dit is een FLEX-training: een training die zowel klassikaal als online gevolgd kan worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.

Europa

Duitsland

Hamburg Dit is een FLEX-training.   Tijdzone: Europe/Berlin boek direct:
de online FLEX-training
de klassikale FLEX-training
Hamburg Dit is een FLEX-training.   Tijdzone: Europe/Berlin boek direct:
de online FLEX-training
de klassikale FLEX-training

Oekraïne

Київ boek direct