Unified Contact Center Express and Unified IP IVR Deployment (UCCXD)

 

Who should attend

  • Channel Partner/Reseller
  • Customer
  • Employee

Certifications

This course is part of the following Certifications:

Prerequisites

It is recommended, but not required, that students have basic knowledge of:

  • Internetworking Fundamentals
  • Basic IP Telephony Concepts
  • Cisco Unified Communications Manager
  • Cisco IP Phones
  • Cisco IP Communicator
  • Contact Center Operations

Course Objectives

Upon completion of the course, you will be able to:

  • Provide a comprehensive overview of the Cisco Unified Contact Center Express product suite•
  • Provide a complete description of the Cisco Unified CCX installation process, the configuration required with an overview of most common configuration web pages, and describe the call flow processes needed to establish a call on Cisco Unified CCX
  • Describe the Cisco Unified CCX script editor, how it is installed and how to implement common IVR scripting techniques
  • Provide a comprehensive view of Cisco Unified CCX ACD operations to include basic contact center build-up, scripting, agent and supervisor desktop configurations, advanced scripting topics, and reporting
  • Describe how to install, configure and use features found in Cisco Unified CCX Premium such as, Outbound Dialer, Agent Email, Agent Web Chat, and Automatic Speech Recognition (ASR) and Text-to-Speech (TTS)
  • Understand how to maintain and monitor a Cisco Unified CCX system

Course Content

This course, Deploying Cisco Unified Contact Center Express (UCCXD) v6.0, provides you with hands-on experience and knowledge of tasks typically performed during contact center deployment. This includes the deployment of Cisco Unified Contact Center Express (CCX) and Cisco Unified IP Interactive Voice Response (IVR) as contact center solutions. Tasks include planning, installation and configuration, scripting, and troubleshooting.

  • Module 1: Cisco Unified CCX Product Overview
  • Module 2: Cisco Unified CCX Installation and Configuration
  • Module 3: Cisco Unified CCX Scripting
  • Module 4: Cisco Unified CCX ACD Operations
  • Module 5: Cisco Unified CCX Premium Functions
  • Module 6: Cisco Unified CCX Maintenance
Online training

Duur 5 dagen

Prijs (excl. BTW)
  • 2.995,– €
Klassikale training

Duur 5 dagen

Prijs (excl. BTW)
  • Nederland: 2.995,– €
  • België: 2.995,– €
  • Cisco Learning Credits: 37 CLC

Beschikbare data

Instructor-led Online Training:   Dit is een Instructor-Led Online (ILO) training: een online training verzorgd door een trainer.
Trainingen gemarkeerd met het groene blad zijn FLEX-trainingen: trainingen die zowel klassikaal als online gevolgd kunnen worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.
Engels
Tijdzone: Central European Time (CET)   ±1 uur
Online training Tijdzone: Greenwich Mean Time (GMT)
Online training Tijdzone: Central European Time (CET)
Online training Tijdzone: Central European Time (CET)
Online training Tijdzone: Greenwich Mean Time (GMT)
Online training Tijdzone: Central European Summer Time (CEST)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: British Summer Time (BST)
Online training Tijdzone: Central European Summer Time (CEST)
Online training Tijdzone: Central European Time (CET)
2 uur tijdsverschil
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Gulf Standard Time (GST)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Gulf Standard Time (GST)
3 uur tijdsverschil
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Gulf Standard Time (GST)
6 uur tijdsverschil
Online training Tijdzone: Central Daylight Time (CDT)
7 uur tijdsverschil
Online training Tijdzone: Central Standard Time (CST)
Online training Tijdzone: Central Standard Time (CST)
Online training Tijdzone: Central Daylight Time (CDT)
Trainingen gemarkeerd met het groene blad zijn FLEX-trainingen: trainingen die zowel klassikaal als online gevolgd kunnen worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.
Nederland

Op dit moment is deze training in dit land niet beschikbaar in het open rooster. De kans is echter groot dat wij u toch een passende oplossing kunnen bieden. Wij horen graag wat uw specifieke wensen zijn.  U bereikt ons via 030 658 2131 of info@flane.nl. We helpen u graag!