Maak kennis met Agentforce – de AI-kracht achter slimme Salesforce-workflows
Agentforce is het AI-platform van Salesforce dat speciaal is ontworpen om agent-gebaseerde workflows te ondersteunen. Het stelt gebruikers in staat om met behulp van natuurlijke taal taken uit te voeren, informatie op te vragen en processen te automatiseren binnen het Salesforce-ecosysteem.
Salesforce Lightning Administrators kunnen zogeheten employee agents inzetten om gebruikers te ondersteunen binnen Salesforce. Dit biedt meerdere voordelen voor administrators. Zo kunnen deze veelvoorkomende vragen van interne gebruikers beantwoorden, records samenvatten of gebruikers begeleiden bij data-invoer. Hierdoor hoeven admins minder vaak handmatig in te grijpen.
In plaats van voor elke kleine taak een aparte Lightning Web Component of Flow te bouwen, kunnen admins gebruikmaken van configureerbare AI-agents. Dit houdt de Salesforce-omgeving schoner en beter beheersbaar. Doordat gebruikers vaak sneller geholpen worden en minder afhankelijk zijn van admin-support, stijgt de productiviteit en wordt Salesforce effectiever gebruikt. De agents werken binnen de bestaande permissies van de gebruiker, waardoor admins geen extra zorgen hebben over datatoegang of compliance.
Training
Om optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die Agentforce biedt is een solide kennis van Salesforce Lightning belangrijk. De training ADX201, Administrative Essentials for New Admins in Lightning Experience helpt daarbij. Voor het maken van slimme workflows en de inzet van Agentforce is dan de training ADX211, Administer, Extend, and Automate Salesforce de logische vervolgstap.
In tegenstelling tot het zelfstandig leren via Trailhead, krijg je bij Fast Lane Benelux directe interactie met een deskundige trainer: Philippe Thys. Hij beantwoordt vragen, geeft praktijkvoorbeelden en persoonlijke feedback, waardoor het rendement van de training aanzienlijk wordt vergroot!