ITILĀ® Foundation (ITILF)

 

Who Should Attend

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • IT-medewerkers
  • IT-managers
  • Applicatiebeheerders
  • Projectmanagers
  • Procesmanagers
  • Businessmanagers
  • Servicedesk medewerkers.

Prerequisites

ITIL® Foundation is het instapniveau van de serie van trainingen binnen ITIL® Service Management. Het behalen van het Foundation certificaat levert u 2 credits op.

Course Objectives

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie in ITIL®
  • Het ITIL® Framework
  • Servicestrategie
  • Demand Management
  • Portfolio Management
  • Service-ontwerp
  • Service Level Management
  • Capaciteitsmanagement
  • Veiligheidsmanagement
  • Leveranciersmanagement
  • Servicetransitie
  • Change Management
  • Release en Deployment Management
  • Kennismanagement
  • Service Validation Management
  • Planning en Support
  • Serviceproductie
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Service Desk
  • IT Operations Managment
  • Continue Serviceverbetering
  • De Deming cyclus
  • Service Improvement model
  • Examentraining
  • Voorbereiding op het AMPG ITIL® Foundation examen

Course Content

Deze driedaagse ITIL® Foundation cursus geeft u inzicht in de Service Levenscyclus, zoals die beschreven is in de 5 kernboeken van ITIL®: Servicestrategie, Service-ontwerp, Servicetransitie, Serviceproductie en Continue Serviceverbetering.

Bij Service Management draait het uiteindelijk altijd om het leveren van waarde (in de vorm van IT Services) aan de klant. Dit kan zowel een interne als externe klant zijn. Een IT Service helpt om resultaten te behalen door het verbeteren van de performance en het verminderen van beperkingen. In deze training wordt uitvoering ingegaan op de rollen en processen waarmee u deze resultaten kunt bereiken.

De cursus bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten met veel aandacht voor de vertaling van de ITIL® theorie naar uw dagelijkse werkpraktijk. Het ITIL® Foundation in IT Service Management examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Online training

Duur 3 dagen

Prijs (excl. BTW)
  • 1.470,– €
Klassikale training

Duur 3 dagen

Prijs (excl. BTW)
  • Nederland: 1.470,– €

Beschikbare data

Trainingen gemarkeerd met het groene blad zijn FLEX-trainingen: trainingen die zowel klassikaal als online gevolgd kunnen worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.
Duits
Tijdzone Central European Summer Time (CEST)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Central European Time (CET)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Central European Time (CET)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Central European Summer Time (CEST)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Central European Summer Time (CEST)
Online training Dit is een FLEX-training.
Tijdzone: Central European Summer Time (CEST)
Trainingen gemarkeerd met het groene blad zijn FLEX-trainingen: trainingen die zowel klassikaal als online gevolgd kunnen worden. Je kiest zelf de gewenste leervorm.
Nederland

Op dit moment is deze training in dit land niet beschikbaar in het open rooster. De kans is echter groot dat wij u toch een passende oplossing kunnen bieden. Wij horen graag wat uw specifieke wensen zijn.  U bereikt ons via 030 658 2131 of info@flane.nl. We helpen u graag!

Zwitserland
Online training Dit is een FLEX-training in het Duits.   Tijdzone: Europe/Zurich boek direct
Online training Dit is een FLEX-training in het Duits.   Tijdzone: Europe/Zurich boek direct
Online training Dit is een FLEX-training in het Duits.   Tijdzone: Europe/Zurich boek direct
Online training Dit is een FLEX-training in het Duits.   Tijdzone: Europe/Zurich boek direct
Online training Dit is een FLEX-training in het Duits.   Tijdzone: Europe/Zurich boek direct