“Wij bieden onze specialisten e-learning aan in plaats van klassikale training. Dat kost minder, soms zelfs niets, en onze medewerkers leren daar meer van.” Deze uitspraak hoorde één van mijn collega’s onlangs. De leermethode wordt hier direct in verband gebracht met de kosten en de effectiviteit. Maar kan dat eigenlijk wel? Is de effectiviteit van […]
lees meer...
Hybrid IT: een must voor Cisco-partners
Cisco staat bekend om zijn uitgekiende partnerprogramma, waarmee partners gestuurd worden in de keuze van hun marktpropositie. Partnerprogramma’s van andere leveranciers hebben vaak een omzetdoelstelling als voorwaarde. Cisco daarentegen, legt de nadruk op de kennis en vaardigheden die nodig zijn om complete oplossingen, de architecturen, te kunnen verkopen, implementeren en beheren. Recent kondigde Cisco Hybrid […]
lees meer...
ICT’ers met verouderde kennis en een slechtlopend Sectorplan ICT: een rare tegenstelling
Recent las ik het Computable-artikel ‘ICT’ers kampen met verouderde kennis‘. “Ruim een kwart van de werknemers in de informatie en communicatie-branche (27 procent) mist nieuwe kennis of vaardigheden die belangrijk zijn om het werk goed te kunnen uitvoeren. Vooral ict’ers, databank- en netwerkspecialisten geven aan dat het werk zodanig veranderd is dat zij nieuwe kennis […]
lees meer...
ROI van een training: hoe bereken je die?
“Kun jij voor mijn klant een stukje tekst schrijven over de ROI van een training?” Deze vraag werd mij onlangs gesteld. Een goede aanleiding om te bekijken hoe je bepaalt of je de investering in een training terugverdient. ROI: Return on Investment ROI is met een eenvoudige formule te berekenen: ROI = opbrengsten / investeringen […]
lees meer...
In 4 stappen naar de best passende IBM-training
Op 1 maart 2015 startte ik als Business Manager IBM bij Fast Lane. Een functie waarin ik verantwoordelijk ben voor het IBM-trainingsaanbod van Fast Lane. Vol enthousiasme dook ik in het aanbod aan IBM-trainingen om er zeker van te zijn dat ik onze klanten zo snel mogelijk goed kon adviseren. Enthousiast, dat ben ik nog […]
lees meer...
“Gratis opleidingsadvies kan veel besparen”
“Klanten zouden meer advies moeten inwinnen bij het inkopen van trainingen. Dan kunnen ze veel besparen.” Deze uitspraak deed mijn collega Faysal aan de lunchtafel. Reden om eens met Faysal af te spreken om te horen wat hij daarmee bedoelt. Aanbod van IT-trainingen “Veel IT-trainingen worden ontwikkeld door de leverancier van de producten”, aldus Faysal. […]
lees meer...
Nieuwe NCDA- en NCIE-certificeringen: de meestgestelde vragen op een rij
Met de komst van cDOT 8.3 introduceert NetApp niet alleen nieuwe trainingen en specialisaties, ook het certificeringsprogramma wijzigt op belangrijke punten. Nieuwe NCDA- en NCIE-examens en -certificeringen, nieuwe namen voor bestaande certificeringen, nieuwe regelgeving rondom examens en certificeringen, kortom: er wijzigt behoorlijk veel. In deze blog heb ik de meestgestelde vragen rondom de nieuwe certificeringen […]
lees meer...
Value Incentive Program (VIP): verhoog de winstgevendheid van je organisatie
Cisco kent een aantal zogenaamde incentive-programma’s: programma’s die kunnen leiden tot een extra korting op Cisco-producten. In deze blog licht ik één van die programma’s toe: het Value Incentive Program (VIP). Tijdens mijn gesprekken met Cisco-partners, waarin ik hen advies geef over het Cisco-partnerprogramma, heb ik gemerkt dat dit programma nog vaak onbekend of onduidelijk […]
lees meer...
IoT (Internet of Things): hoe pak ik mijn kansen?
IoT, Internet of Things, staat volop in de belangstelling. Ieder IT-evenement besteedt er aandacht aan, de artikelen over dit onderwerp vliegen je om de oren en dus brandt de vraag: waar liggen mijn kansen en hoe pak ik die? Deze vraag kan voor jou als individu relevant zijn, maar ook voor jouw organisatie. IoT voor […]
lees meer...
Cisco-partner, hoe word je dat? 6 vragen aan de expert
Als aanbieder van Cisco-trainingen krijgen wij vaak vragen over het partnerprogramma van Cisco. Welke certificeringen heeft een Cisco-partner nodig? Aan welke eisen moet er voldaan worden? Hoe kan ik dat in mijn organisatie aanpakken? Onze customer service-medewerkers en accountmanagers kunnen veel van dit soort vragen beantwoorden, maar de ingewikkelde vragen gaan naar Herman Goedman, Business […]
lees meer...