> > ITILF

ITIL® Foundation (ITILF)

 

Who Should Attend

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • IT-medewerkers
  • IT-managers
  • Applicatiebeheerders
  • Projectmanagers
  • Procesmanagers
  • Businessmanagers
  • Servicedesk medewerkers.

Prerequisites

ITIL® Foundation is het instapniveau van de serie van trainingen binnen ITIL® Service Management. Het behalen van het Foundation certificaat levert u 2 credits op.

Course Objectives

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie in ITIL®
  • Het ITIL® Framework
  • Servicestrategie
  • Demand Management
  • Portfolio Management
  • Service-ontwerp
  • Service Level Management
  • Capaciteitsmanagement
  • Veiligheidsmanagement
  • Leveranciersmanagement
  • Servicetransitie
  • Change Management
  • Release en Deployment Management
  • Kennismanagement
  • Service Validation Management
  • Planning en Support
  • Serviceproductie
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Service Desk
  • IT Operations Managment
  • Continue Serviceverbetering
  • De Deming cyclus
  • Service Improvement model
  • Examentraining
  • Voorbereiding op het AMPG ITIL® Foundation examen

Course Content

Deze driedaagse ITIL® Foundation cursus geeft u inzicht in de Service Levenscyclus, zoals die beschreven is in de 5 kernboeken van ITIL®: Servicestrategie, Service-ontwerp, Servicetransitie, Serviceproductie en Continue Serviceverbetering.

Bij Service Management draait het uiteindelijk altijd om het leveren van waarde (in de vorm van IT Services) aan de klant. Dit kan zowel een interne als externe klant zijn. Een IT Service helpt om resultaten te behalen door het verbeteren van de performance en het verminderen van beperkingen. In deze training wordt uitvoering ingegaan op de rollen en processen waarmee u deze resultaten kunt bereiken.

De cursus bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten met veel aandacht voor de vertaling van de ITIL® theorie naar uw dagelijkse werkpraktijk. Het ITIL® Foundation in IT Service Management examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Klassikale training

Duur 3 dagen

Prijs (excl. BTW)
  • Nederland: 1.470,- €
 
Klik op de plaats & boek online Beschikbare data
Trainingen gemarkeerd met het groene vinkje vinden gegarandeerd plaats. Fast Lane levert alle gegarandeerde trainingen uit, ongeacht het aantal ingeschreven studenten. Alleen in geval van overmacht of andere onverwachte gebeurtenissen, zoals ongelukken of ziekte van de docent, kan het voorkomen dat de training niet plaatsvindt.
Instructor-Led Online Training
Nederland
22-08-2019 - 30-08-2019 Utrecht boek direct
25-09-2019 - 08-10-2019 Utrecht boek direct
21-10-2019 - 28-10-2019 Utrecht boek direct
14-11-2019 - 28-11-2019 Utrecht boek direct
10-12-2019 - 17-12-2019 Utrecht boek direct
07-01-2020 - 14-01-2020 Utrecht boek direct
05-02-2020 - 12-02-2020 Utrecht boek direct
16-03-2020 - 23-03-2020 Utrecht boek direct
Europa
Duitsland
09-09-2019 - 11-09-2019 Gegarandeerd Hamburg boek direct
30-09-2019 - 02-10-2019 Düsseldorf boek direct
21-10-2019 - 23-10-2019 Stuttgart boek direct
25-11-2019 - 27-11-2019 München boek direct
16-12-2019 - 18-12-2019 Hamburg boek direct
13-01-2020 - 15-01-2020 Frankfurt boek direct
10-02-2020 - 12-02-2020 Hamburg boek direct
09-03-2020 - 11-03-2020 Düsseldorf boek direct
Italië
14-10-2019 - 16-10-2019 Milaan boek direct
11-11-2019 - 13-11-2019 Rome boek direct
Latijns-Amerika
Brazilië
17-09-2019 - 19-09-2019 Online Training Tijdzone: America/Sao_Paulo Taal: Purtugees boek direct
11-11-2019 - 13-11-2019 Online Training Tijdzone: America/Sao_Paulo Taal: Purtugees boek direct
Mexico
22-10-2019 - 24-10-2019 Online Training Tijdzone: America/Mexico_City Taal: Spanje boek direct